15 DIÀLEGS D'EDUCACIÓ, GRAÓ

Aquest llibre és una selecció de quinze entrevistes realitzades a persones de prestigi publicades a les seves revistes amb la intenció de posar per testimoni propòsits i intencions educatives vigents.
Veus que han sabut conjugar l’art, la ciència i que generen i encoratgen processos de canvi vers una escola transformada i transformadora.


Quinze diàlegs al voltant de l’escola com a investigació de:

  • processos personals i de coneixement de l’entorn (Tonucci),
  • de l’organització dels continguts a partir de la globalització (Mauri, Giné, Del Carmen);
  • de la gestió dels conflictes sense violència com a antesala d’educació per la pau (Fisas);
  • de saber entendre el patiment infantil, de resiliència, i d’acompanyar l’acte educatiu amb afecte (Cyrulnik);
  • de tutoria, de clima i cultura d’aula i de centre (Vaello);
  • de les interaccions i la cura a partir de la pràctica psicomotriu relacional (Aucouturier);
  • de l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura (Tolchinsky);
  • de la vigència del mètode Montessori (Krumins);
  • de desenvolupament i creixement personal a través de la psicologia transpersonal (Naranjo);
  • de saber observar i escoltar adolescències (Funes);
  • de la funció social de l’educació i el sentit de l’escola del segle xxi (Abbot);
  • de neoliberalismes educatius i finalitats socials i polítiques de l’educació (Ball);
  • de grups interactius i treball cooperatiu (Hargreaves),
  • de gestió de l’aula, de creativitat i del rol del professorat (Bona), i, 
  • finalment, d’intel·ligència i competències emocionals (Bisquerra).