Aquest
llibre és una selecció de quinze entrevistes realitzades
a persones de prestigi publicades a les seves revistes amb la
intenció de posar per testimoni propòsits i intencions educatives
vigents.
Veus
que han sabut conjugar l’art, la ciència i que generen i
encoratgen processos de canvi vers una escola transformada i
transformadora.
Quinze
diàlegs al voltant de l’escola com a investigació de:
-
processos personals i de coneixement de l’entorn (Tonucci),
-
-
de la gestió dels conflictes sense violència com a antesala d’educació per la pau (Fisas);
-
de saber entendre el patiment infantil, de resiliència, i d’acompanyar l’acte educatiu amb afecte (Cyrulnik);
-
de tutoria, de clima i cultura d’aula i de centre (Vaello);
-
de les interaccions i la cura a partir de la pràctica psicomotriu relacional (Aucouturier);
-
de l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura (Tolchinsky);
-
de la vigència del mètode Montessori (Krumins);
-
de desenvolupament i creixement personal a través de la psicologia transpersonal (Naranjo);
-
de saber observar i escoltar adolescències (Funes);
-
de la funció social de l’educació i el sentit de l’escola del segle xxi (Abbot);
-
de neoliberalismes educatius i finalitats socials i polítiques de l’educació (Ball);
-
de grups interactius i treball cooperatiu (Hargreaves),
-
de gestió de l’aula, de creativitat i del rol del professorat (Bona), i,
- finalment, d’intel·ligència i competències emocionals (Bisquerra).